3 170 lat pracy za średnią krajową!

Tomek, bohater kampanii społecznej „Weź mnie w obroty”, podjął kolejne wyzwanie butelki zwrotnej w nowym spocie.                                                                     

Trzeci spot kampanii społecznej „Weź mnie w obroty” po raz kolejny w humorystyczny sposób pokazuje, że oddanie butelki do sklepu stanowi prosty i wartościowy gest wobec środowiska. Spot można obejrzeć już na kanale YouTube „Weź mnie w obroty” https://www.youtube.com/watch?v=CMJltNPX2pE

Biorąc pod uwagę fakt, że kaucja za jedną butelkę to średnio 35 groszy, można założyć, że wartość kaucji za wszystkie butelki w Polsce to obecnie około 150 milionów złotych. Taką sumę w trzecim spocie „Weź mnie w obroty” próbuje zarobić bohater kampanii – Tomek. Przy obecnej średniej krajowej, niestety, musiałby pracować przez 3 170 lat. Wyzwanie ponownie okazuje się dużo trudniejsze niż przyjazny gest wobec środowiska i zarazem sposób na oszczędzanie pieniędzy, tj. oddanie butelki do sklepu. Za dwa tygodnie premierę będzie miał ostatni z serii czterech spotów „Wyzwania butelki zwrotnej”.

Aktualnie w naszym kraju krąży około 400 milionów butelek zwrotnych, a każde ponowne ich użycie pomaga dbać o środowisko poprzez zmniejszenie zużycia energii i surowców naturalnych do produkcji nowych opakowań. Oddanie butelki do sklepu to również oszczędność pieniędzy dla konsumenta.

Z badań firmy Nielsen[1] wynika, że w ramach struktury opakowań w Polsce, 48,1 proc. wolumenu sprzedawanego na rynku piwa stanowi piwo w puszce, 42,2 proc. - piwo w butelce zwrotnej, ok. 7,9 proc. - piwo w butelce bezzwrotnej, a 0,9 proc. -  w opakowaniach typu PET. Natomiast w raporcie TNS dla Carlsberg Polska z 2013 roku[2] podane są wyniki badań, z których wynika, że zaledwie 6% konsumentów czyta informację podaną na etykiecie o tym, że dana butelka jest opakowaniem zwrotnym. Z kolei wiedzę, że butelka zwrotna jest opakowaniem ekologicznym ma niespełna 20% konsumentów.

Głównym celem kampanii „Weź mnie w obroty”, prowadzonej od zeszłego roku przez Carlsberg Polska pod merytorycznym patronatem Fundacji Nasza Ziemia, jest zwiększanie świadomości Polaków i zachęcanie konsumentów oraz handlowców do przyjęcia przyjaznej dla środowiska postawy wobec szklanych opakowań zwrotnych. W ramach kampanii społecznej, oprócz spotów, pojawiają się co tydzień  humorystyczne komiksy, organizowane są konkursy z nagrodami, a na stronie kampanii powstaje mapa sklepów przyjaznych butelce zwrotnej.

Kampania „Weź mnie w obroty” to istotny element w konsekwentnie od lat realizowanych działaniach Carlsberg Polska na rzecz edukacji opakowaniowej Polaków. Firma poprzez akcje ekologiczne - organizowane od 6 lat z partnerami handlowymi oraz na dużych wydarzeniach muzycznych i sportowych - zachęca konsumentów do oddawania butelki zwrotnej do sklepów, promuje recykling, segregację opakowań bezzwrotnych oraz apeluje o niezaśmiecanie terenów zielonych i rekreacyjnych.

 

[1] Carlsberg za Nielsen - Cała Polska (jako suma rynków: Hipermarkety, Supermarkety, Dyskonty, Duże sklepy spożywcze, Średnie sklepy spożywcze i Małe sklepy spożywcze, Sklepy winno-cukiernicze, Stacje benzynowe), Panel Handlu Detalicznego, sprzedaż wolumenowa, okres 05.2014-04.2015, kategoria Piwo

[2] dane pochodzą z raportu TNS dla Carlsberg Polska z 2013 roku: Postawy konsumentów korzystających z butelki zwrotnej do piwa i opinie konsumenckie odnośnie systemu butelki zwrotnej w Polsce

 

Musisz być pełnoletni, aby odwiedzić stronę wezmniewoborty.pl.

Strona używa plików cookie w celu zbierania informacji statystycznych na temat odwiedzin serwisu. Jeśli nie wyrażasz zgody na działanie plikówcookie, możesz zmienić ustawienia swojej przeglądarki lub opuścić stronę.

I am older than 18 years of age
I am younger than 18 years of age