Animowana butelka zwrotna

Carlsberg Polska stworzył animowany film edukacyjny w ramach kampanii społecznej „Weź mnie w obroty”, aby pokazać konsumentom, że oddawanie butelek zwrotnych to oszczędność surowców, energii i pieniędzy. W naszym kraju butelki wykorzystuje się jedynie od 8 do 12 razy, a mogą one rotować w rynku nawet 20. Film w wersji video jest już dostępny na kanale YouTube http://youtu.be/llchh7ntxx8.

Oszczędność surowców i energii - z korzyścią dla środowiska

Do produkcji 1000 nowych butelek  zużywa się około 260 kg piasku, 90 kg wapnia, 80 kg sody, 1 kg barwników. Oddanie jednej butelki to oszczędność 1100W mocy czyli tyle prądu ile wystarczy na 22 godziny pracy i zabawy na  komputerze lub obejrzenie dwóch filmów na telewizorze LCD.

Korzyści ekonomiczne

Po kraju krąży prawie 400 mln sztuk butelek zwrotnych. Dzięki ponownemu użyciu szklanych opakowań, zyskuje nie tylko środowisko, ale i portfel, do którego wraca  kaucja. Wystarczy oddać 20 butelek, by pozwolić sobie na espresso w kawiarni.

A gdyby oddać je wszystkie, to przy średniej wartości kaucji 35 groszy, otrzymałoby się niemal 150 mln zł.!

Butelka zwrotna w Polsce a świadomość konsumentów

Z badań firmy Nielsen[i] nt. opakowań w Polsce wynika, że 49 proc. wolumenu sprzedawanego piwa stanowi piwo w puszce, a 42,3 proc. piwo w butelce zwrotnej, ok. 7,7 proc. piwo w butelce bezzwrotnej, natomiast 1,0 proc. - piwo w opakowaniach PET. Z kolei z raportu TNS dla Carlsberg Polska z 2013 roku[ii] wynika, że informacja o tym, iż piwo sprzedawane jest w opakowaniu zwrotnym interesuje zaledwie 6% procent konsumentów, a świadomość, że taka butelka jest opakowaniem ekologicznym ma niespełna 20% konsumentów. Dlatego tak istotna jest dalsza edukacja polskich konsumentów na temat  ekologicznych aspektów opakowań zwrotnych.

Mapa sklepów przyjaznych butelce zwrotnej

W ramach kampanii „Weź mnie w obroty” powstała m.in. mapa sklepów przyjaznych butelkom zwrotnym www.wezmniewobroty.pl/sklepy. Znajduje się tam coraz więcej punktów, które mają w ofercie piwa w butelkach zwrotnych i przyjmują je bez konieczności okazania paragonu. Do akcji mogą włączyć się wszystkie chętne sklepy, które spełnią powyższe warunki. Każdy punkt handlowy przyjazny butelce zwrotnej otrzymuje specjalną nakleję do umieszczenia na drzwiach,  informującą  konsumentów o  możliwości dokonania zwrotu. Jednym z celów kampanii jest angażowanie konsumentów oraz sprzedawców do zgłaszania kolejnych sklepów przyjaznych butelce zwrotnej.

Głównym celem kampanii „Weź mnie w obroty”, prowadzonej od zeszłego roku przez Carlsberg Polska pod merytorycznym patronatem Fundacji Nasza Ziemia, jest zwiększanie świadomości Polaków i zachęcanie konsumentów i sprzedawców  do przyjęcia przyjaznej dla środowiska postawy wobec szklanych opakowań zwrotnych. W ramach kampanii, oprócz spotów i filmików, publikowane są zabawne komiksy o historiach butelek zwrotnych i organizowane są konkursy z nagrodami, m.in. torbami uszytymi przez pracownię społeczną z zużytych bannerów firmowych.

 

[i] Carlsberg za Nielsen - Cała Polska (jako suma rynków: Hipermarkety, Supermarkety, Dyskonty, Duże sklepy spożywcze, Średnie sklepy spożywcze i Małe sklepy spożywcze, Sklepy winno-cukiernicze, Stacje benzynowe), Panel Handlu Detalicznego, sprzedaż wolumenowa, okres 05.2014-04.2015, kategoria Piwo

 

[ii] Dane pochodzą z raportu TNS dla Carlsberg Polska z 2013 roku: Postawy konsumentów korzystających z butelki zwrotnej do piwa i opinie konsumenckie odnośnie systemu butelki zwrotnej
w Polsce

 

Musisz być pełnoletni, aby odwiedzić stronę wezmniewoborty.pl.

Strona używa plików cookie w celu zbierania informacji statystycznych na temat odwiedzin serwisu. Jeśli nie wyrażasz zgody na działanie plikówcookie, możesz zmienić ustawienia swojej przeglądarki lub opuścić stronę.

I am older than 18 years of age
I am younger than 18 years of age