Rogucki bierze Polaków w obroty!

Piotr Rogucki ambasadorem najbardziej zakręconej ekokampanii roku.

„Weź mnie w obroty” to pierwsza w Polsce kampania społeczna dedykowana butelce zwrotnej. Kampanię otworzył spot z udziałem Piotra Roguckiego. Aktor, wokalista kultowego zespołu COMA oraz juror muzycznego talent show „Must Be The Music” tym razem wcielił się w rolę ekologicznego Bohatera, który ma zachęcić Polaków do zwracania szklanych butelek do sklepów.

Głównym celem kampanii społecznej „Weź mnie w obroty” jest zwiększenie wiedzy Polaków na temat ekologicznego charakteru butelki zwrotnej oraz zmotywowanie i zachęcenie do zwracania takich butelek do sklepów. Ten niewielki wysiłek ma ogromne znaczenie dla naszego środowiska. Każda butelka zwrotna może zostać ponownie wykorzystana ponad 20 razy, co pomaga zmniejszyć zapotrzebowanie na to opakowanie, a tym samym umożliwia oszczędność ogromnych ilości energii i surowców.

Ambasadorem kampanii „Weź mnie w obroty” został Piotr Rogucki. Spot z jego udziałem jest jednym z najważniejszych elementów promujących akcję. Aktor wcielił się w rolę Bohatera stylizowanej na lata PRL kroniki filmowej, wzorowo wywiązującego się ze swojego „obywatelskiego obowiązku” zwracania butelek do sklepu. W wybranej konwencji, nawiązującej do „złotych czasów” butelki zwrotnej, aktor doskonale się odnajduje. Jak mówi: 

„Wraz z epoką PRL odeszło w niepamięć wiele nieprzyjemnych okoliczności społecznych, ale razem z pogrzebaniem tego co złe, pochowaliśmy również kilka pozytywnych nawyków. Działania ekologiczne okresu PRL dotyczące np. zwrotu opakowań szklanych były podyktowane sytuacją ekonomiczną, ale wpisywały się również w dzienny tryb każdego Polaka. Warto by do tych praktyk powrócić lub przynajmniej pokazać, że sfera takich zachowań jest możliwa również współcześnie”.

Spot z udziałem Piotra Roguckiego można zobaczyć na naszej stronie oraz kanale YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=p24PHaj-A2A .

„Weź mnie w obroty” to pierwsza w Polsce, realizowana na tak dużą skalę, kampania społeczna dedykowana szklanej butelce zwrotnej. Celem kampanii jest podniesienie świadomości ekologicznej konsumentów i handlowców w kontekście butelki zwrotnej i budowanie pozytywnego trendu związanego z oddawaniem butelek zwrotnych do sklepów.                           

W ramach kampanii realizowanych jest szereg działań. Obok spotu z udziałem Piotra Roguckiego, akcję promuje ekologiczny komiks autorstwa Marty Zabłockiej – opowiadający  o kolejnych „wcieleniach” butelki zwrotnej. Nowe odcinki prezentowane są na stronie kampanii: www.wezmniewobroty.pl w każdy poniedziałek. Profil kampanii na Facebooku www.facebook.com/kampaniawezmniewobroty jest źródłem EKOFAKTÓW - informacji na temat odpowiedzialnej gospodarki opakowaniami zwrotnymi, przykładów działań ekologicznych w innych krajach oraz ciekawostek na temat historii szklanych opakowań. Dla fanów działań wirtualnych przygotowano w ramach Facebooka edukacyjną grę rankingową ”Weź mnie w obroty”, w której za najlepsze wyniki w wirtualnym zbieraniu i oddawaniu butelek można wygrać gadżety w postaci toreb ekologicznych. Wykonane z bannerów torby zostały zaprojektowane na potrzeby kampanii i uszyte przez pracownię społeczną. Torby świetnie nadają się na zakupy i posiadają specjalną kieszonkę na butelkę.

Najważniejszym działaniem interaktywnym kampanii jest tworzenie wraz z konsumentami mapy sklepów przyjaznych butelkom zwrotnym, czyli takich punktów handlowych w Polsce, które nie wymagają przy zwrocie butelek okazania paragonu (www.wezmniewobroty.pl/sklepy).

Kampania „Weź mnie w obroty” potrwa do końca września. Jej organizatorem jest Carlsberg Polska – producent marek piwa w butelkach zwrotnych. Patronat merytoryczny nad akcją objęła Fundacja Nasza Ziemia, która od ponad 20 lat działa na rzecz edukacji ekologicznej i obywatelskiej oraz na rzecz ochrony środowiska.

Musisz być pełnoletni, aby odwiedzić stronę wezmniewoborty.pl.

Strona używa plików cookie w celu zbierania informacji statystycznych na temat odwiedzin serwisu. Jeśli nie wyrażasz zgody na działanie plikówcookie, możesz zmienić ustawienia swojej przeglądarki lub opuścić stronę.

I am older than 18 years of age
I am younger than 18 years of age